poniedziałek, 21 września 2015

Radio przez telefon? Czemu nie!

   Ostatnimi czasy praca pochłonęła mnie całkowicie. Najlepsza jej część (oprócz przerwy oczywiście)? Dojazdy! W ciągu miesiąca pracy zajęły mi one ponad 1200 minut, czyli około 60 godzin. Co w tym czasie robiłam? Wiadomo- słuchałam muzyki, dlatego dojazd uważam za tę lepszą część pracowniczych obowiązków. I właśnie dzięki owym podróżom środkami komunikacji miejskiej odkryłam w swoim telefonie bardzo sympatyczną, przydatną rzecz. Radio. Funkcja, którą na pewno wszyscy mają, ale mimo to pozostaje ona niedoceniania i mało używana przez użytkowników telefonów komórkowych. A ja odkryłam, doceniłam i właśnie dlatego poświęcam dziś post słuchaniu radio przez telefoniczne słuchawki! ;)






Jak to działa?

Oczywiście banalnie prosto. RADIO FM to nazwa jednej z naszych aplikacji, więc znajdziemy ją właśnie po wejściu w menu aplikacji. Bardzo przydatne jest, z czego osobiście korzystam, ustawienie na pulpicie widgetu - dzięki niemu jednym kliknięciem uruchomimy radio. Widget posiada również strzałki do przełączania stacji. Warunkiem koniecznym do działania aplikacji jest podłączony zestaw słuchawkowy. Jak informuje nas wyskakujący w przypadku niepodpiętych słuchawek komunikat, działa on jak antena radiowa i umożliwia słuchanie naszej ulubionej stacji radiowej przez telefon. Głośność regulujemy normalnie za pomocą bocznych przycisków.



Dlaczego właśnie radio?

Dlaczego radio nie, a nie MP3 lub własnoręcznie skomponowana playlista? U mnie wzięło się to stąd, że codzienne dojeżdżanie do pracy wyczerpało moją listę na przenośnym odtwarzaczu. Pewnego dnia uznałam, iż jestem w takim momencie, w którym nie mam ochoty już na żadną z piosenek wgranych w moje mp3; po prostu nie wiedziałam, czego słuchać. Dlatego podpięłam słuchawki do telefonu, wyszukałam ulubioną stację (oczywiście AntyRadio) i nie musiałam więcej martwić się doborem repertuaru.

Polecane stacje.

Na dojazdy do pracy, szkoły czy też w drodze na urlop bądź wycieczkę, polecam trzy stacje. Pierwszą- bo moja ulubiona. Drugą i trzecią- bo moją świetne programy tzw. "pobudkowe" oraz muzykę, która pozwala dobrze dzień zacząć, dobrze bawić się w jego trakcie oraz jeszcze lepiej go zakończyć. ;) (Wartości FM podaję dla Krakowa).

  • AntyRadio- 101, 0 FM
  • RMF MAXXX- 96,7 FM
  • Radio Eska- 97,7 FM


Plusy.

  • szeroki wybór stacji radiowych (w moim przypadku większy niż w domowym radioodbiorniku),
  • dziecinnie prosta obsługa,
  • brak konieczności zastanawiania się nad tym, którą piosenkę włączyć,
  • niemożność wyczerpania repertuaru,
  • aplikacja zajmuje stosunkowo mało miejsca (u mnie to 36 kB) i zazwyczaj jest już na naszym telefonie wgrana automatycznie.
Minusy.

  • zdarzają się zakłócenia (ponieważ za naszą antenę robi zwykły, niewyszukany zestaw słuchawkowy) np. w czasie jazdy autobusem przez tunel czy podczas przebywania w galeriach handlowych na poziomie -1,
  • reklamy- nie unikniemy ich w przypadku radio,
  • dłuższe korzystanie z tej aplikacji znacznie wyczerpuje baterię.
   Jak widać u mnie lista zalet jest dłuższa niż wad, ale może nie jestem w stu procentach obiektywna, gdyż naprawdę polubiłam się z tą telefoniczną aplikacją. Podoba mi się to, że mogę zawsze mieć przy sobie swoje ulubione audycje radiowe. Nawet jeśli nie jest to opcja na stałe, na pewno jest przydatna, kiedy waszej playlisty odsłuchaliście już zbyt wiele razy. Wypróbujcie! ;)

~Ptaszysko

Zamieszczone zdjęcia  są moją własnością.

4 komentarze:

  1. Nie wierzę! Ja też ostatnio zaczęłam słuchać dość często radia w telefonie. Po jakimś czasie nie chce się już zgrywać kolejnych utworów na playlisty albo ma się ochotę po prostu odkryć jakąś nową muzykę. Przy okazji można wysłuchać wiadomości, bo warto wiedzieć co się dzieje na świecie. Zalety, zalety, zalety :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola! Miło mi widzieć tu komentarz od autorki bloga, którego czytam z wielką przyjemnością! ;) No i cieszy mnie, że podzielasz moje zdanie w kwestii radio. Aha! No i - jesteś piękną blondynką. :P
      Pozdrawiam również. <3

      Usuń
  2. Czasem słucham i również doceniam. Ale czasami mam ochotę po prostu włączyć swój ulubiony kawałek i mieć wtedy wszystko inne gdzieś. Wtedy radio odpada. ;)

    Aga

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczom nie wierzę... wszystkie przerzuciłyśmy się na radio. Moja playlista ma ponad 1000 piosenek, jednak ostatnio jakoś mnie znudziła. Oby nie trwał ten stan dłużej niż kilka tygodni! O.O

    Polecam też radio Złote Przeboje- kultowe piosenki i przyjemne głosy prowadzących :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Za słowa miłe i te krytyczne.
Dzięki nim wiem, że mam dla kogo pisać dalej! :)